.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیدحسن نصرالله: اسرائیل میداند پاسخ ایران قطعی است
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به بخش کنسولگری ایران در دمشق و واکنش تهران به این تجاوز گفت: مطمئن باشید که ایران قطعا به تجاوز اخیر به کنسولگری خود در دمشق پاسخ خواهد داد و تردیدی در این زمینه وجود ندارد....
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به بخش کنسولگری ایران در دمشق و واکنش تهران به این تجاوز گفت: مطمئن باشید که ایران قطعا به تجاوز اخیر به کنسولگری خود در دمشق پاسخ خواهد داد و تردیدی در این زمینه وجود ندارد....

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در ابتدای سخنرانی خود از همه کسانی که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده‌اند تشکر نموده و گفت که روز قدس روزی است که ما از طریق آن تعهد و موضع و مقاومت و آرمان‌های بزرگ خود را بیان می‌کنیم.

 

تسلیت شهادت فرماندهان ایرانی در حمله  اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

 

سید نصرالله در ادامه به جنایت وحشیانه اخیر رژیم اشغالگر علیه بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه اشاره و تاکید کرد که واجب است در این روز یاد کنیم از شهدایی که طی روزهای اخیر در تجاوز دشمن صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند از جمله فرماندهان بزرگ شهیدی که برای ما و در مسیر مقاومت ارزش تاریخی دارند.

 

برگزاری مراسمی از سوی حزب الله برای گرامیداشت شهدای ایران در سوریه

دبیرکل حزب‌الله گفت شهادت این رزمندگان عزیز را خدمت امام خامنه‌ای و مسئولان شریف ایران به ویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و خانواده‌های شریف شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ما روز دوشنبه آینده ساعت 4 مراسمی برای یادبود شهدایی که در تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند، برگزار خواهیم کرد.

 

تمجید از شخصیت سردار شهید زاهدی

وی در ادامه تصریح کرد که شهادت این عزیزان به ویژه سردار شهید محمدرضا زاهدی به خاطر لطف بزرگی که طی سال‌های طولانی به مقاومت لبنان داشته است، برای ما موضوع بزرگی است. تجاوز دشمن اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق حادثه‌ای است که قبل و بعد آن بحث مفصلی دارد.

 

اهمیت نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی(رض)

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به روز قدس و نامگذاری آن از سوی  امام خمینی(رض) رهبر انقلاب اشاره کرد و  اظهار داشت که امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب و از زمان بر عهده گرفتن مرجعیت، موضع خود را در برابر آمریکا و اسرائیل روشن کرده بود. مجوزی که به مراجع عظام برای استفاده از حقوق شرعی خود در خدمت مقاومت فلسطین داده شده، تاکیدی بر عمق دینی و اخلاقی مواضع آنهاست. 

 

ایران به دلیل حمایت از فلسطین در معرض توطئه‌ها قرار گرفته است

سید حسن نصرالله گفت یکی از دلایل بزرگی که موجب آغاز جنگ‌ها و دشمنی‌ها علیه ایران شد، موضع جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل و حمایت ایران از قدس و مقاومت فلسطین بود. ایران در این راه فداکاری‌های زیادی کرده است و از زمانی که امام خمینی قاطعانه ایستادن در کنار آرمان فلسطین را اعلام کرد، ایران در معرض توطئه‌ها و جنگ‌های دشمنان علیه آن قرار گرفت.

 

 ایران با آمریکا بر سر مسائل منطقه‌ای مذاکره نمی‌کند

این رهبر بزرگ مقاومت در ادامه به بحث پرونده هسته‌ای اشاره و تاکید کرد که ایران تاکنون هرگونه مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها را در موضوع پرونده هسته‌ای رد کرده است. آمریکایی‌ها دائما می‌گویند که آماده مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها هستند اما ایرانی‌ها هرگز فریب نمی‌خورند.

 

دبیر کل حزب‌الله ادامه داد: هرکسی که اینگونه تحلیل می‌کند یا می‌گوید آنچه که در غزه و فلسطین و عراق و یمن رخ می‌دهد یا پرونده انتخاب رئیس جمهور لبنان، در انتظار  مذاکرات آمریکا و ایران است، حرف اشتباهی می‌زند. ایران هرگز درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکایی‌ها مذاکره‌ای نمی‌کند. ما برخی صحبت‌های بسیار مسخره و مضحک از جانب برخی‌ها می‌شنویم که می‌گویند هرآنچه در منطقه می‌گذرد یک نمایش آمریکایی-ایرانی و توزیع نقش بین آنهاست!

 

اسرائیل در منطقه شکست خورده است

سید نصرالله تاکید کرد که این افراد نمی‌توانند چیزی درباره پیروزی‌های مقاومت در منطقه باور کنند. آنها متوهم هستند و نمی‌توانند باور کنند که اسرائیل در منطقه شکست خورده است. اما واقعیت این است که عقب‌نشینی از جنوب لبنان و نوار غزه به معنای شکست اسرائیل است.

 

رهبر مقاومت افزود: موضع ایران قاطع و روشن بوده و به خون شهدا وفادار است. ایران در موضع و مواضع خود همواره مرجع حقیقی و اصلی برای همه کسانی است که در فلسطین و لبنان و کل منطقه با رژیم اشغالگر می‌جنگند و ایران با حمایت خود (از مقاومت) بسیاری از معادلات را تغییر داده و بسیاری از پروژه‌های سلطه‌جویانه را ساقط و نابود کرده است.

 

ایران هرگز مظلومان را رها نمی‌کند

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: موضع راسخ جمهوری اسلامی ایران چیزی است که ملت این کشور امروز با راهپیمایی با شکوه خود آن را بیان و بر تعهدشان به این موضع (حمایت از فلسطین) تاکید کردند. ایران همان قلعه راسخ و استواری است که هرگز تسلیم نمی‌شود و هرگز ایمان و دین و دوستان خود و مظلومان را رها نخواهد کرد. ما باید از این که با جمهوری اسلامی ایران رابطه داریم احساس غرور و افتخار کنیم و این برایمان مایه افتخار و شرافت و کرامت در این زمان است.

 

سید نصرالله در ادامه با به چالش کشیدن رژیم‌های مرتجعی که به فلسطین خیانت و در خدمت دشمن اشغالگر عمل می‌کنند گفت: کسانی که باید خجالت بکشند طرف‌هایی هستند که با اسرائیل سازش کرده و از این رژیم دفاع می‌کنند. همچنین از ارتباط با آمریکایی که مسئول همه کشتارها در منطقه است خجالت بکشید.

 

طوفان الاقصی بقای اسرائیل را در دایره خطر قرار داده است

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد که  بدون شک طوفان الاقصی یک حادثه تاریخی در منطقه ما بود که دوره بعد از آن هرگز مانند قبلش نخواهد بود؛ چه برای دوستان و چه دشمنان. ما از بسیاری از مسئولان اسرائیلی شنیدیم که می‌گویند از سال 1948 تاکنون چنین حادثه‌ای را ندیده بودند. بنابراین ما در برابر یک اتفاق تاریخی قرار داریم که بقای اسرائیل را در دایره خطر قرار داده و شکنندگی و ضعف آن را آشکار کرد.

 

صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی در میدان جنگ نداشته‌اند

دبیر کل حزب‌الله ادامه داد کسانی جنگ علیه غزه را شروع کردند که عقل ندارند و یکی از دلایل شکست اسرائیل در این جنگ آن است که جنگ را بدون عقل مدیریت می‌کند. راهی که صهیونیست‌ها پیش گرفته‌اند و ادامه جنایات و کشتارها دلیل بر آن است که عقلشان را از دست داده‌اند. اشغالگران با بمباران و ویرانی ساختمان‌ها و گرسنگی دادن به مردم بی‌گناه مرتکب جنایات زیادی شده‌اند. علت این امر آن است که صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی در میدان نداشته‌اند و می‌خواهند از این طریق فشارهای خود را افزایش دهند.

 

وی گفت که تحولات میدانی کاملا روشن بوده و کاری که اشغالگران در غزه می‌کنند جنایت جنگی است. آنها در میدان به هیچ چیز نرسیدند و در مذاکرات هم هیچ نتیجه‌ای به دست نیاوردند و هیچ یک از فشارها مذاکره‌کنندگان فلسطینی را از تعهد به حقوق اصلی خود از جمله حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه منصرف نکرد.

 

بعد از گذشت  6 ماه نتانیاهو  از نابودی حماس و مقاومت در غزه ناتوان مانده است

نصرالله افزود که اما در نهایت نتانیاهو مجبور است که متوقف شود و در رسیدن به اهدافش ناکام خواهد بود. می‌بینیم که نتانیاهو به جای این که از درخت پایین بیاید (شکست را بپذیرد و تسلیم شود) از «پیروزی مطلق» حرف می‌زند و خودش را ابزار مسخره دیگران کرده است.

 

بعد از 6 ماه نتانیاهو همچنان عاجز از نابودی حماس و مقاومت در غزه بوده و همچنین اسرای صهیونیست را هم نتوانست از غزه برگرداند و اشغالگران هیچ طرحی برای روز بعد از جنگ ندارند.

 

80 درصد شهرک نشینان نمی‌خواهند به محل زندگی اصلی خود برگردند

این رهبر برجسته مقاومت در ادامه به عملکرد رزمندگان حزب‌الله و خساراتی که به صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی وارد کرده‌اند اشاره و اعلام کرد که نتایج نظرسنجی‌ها در شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که 80 درصد شهرک نشینان نمی‌خواهند به این منطقه برگردند و همین مسئله ضربه بزرگی برای پروژه شهرک‌سازی رژیم اشغالگر است.

 

سید حسن نصرالله با اشاره به گسترش نفرت افکار عمومی جهان از رژیم صهیونیستی و منزوی شدن این رژیم در دنیا تاکید کرد این برای اولین بار در تاریخ از سال 1948 تاکنون است که اسرائیل احساس خسارت و باخت در سطح بین‌المللی دارد و بسیاری از کشورها شروع به بحث درباره توقف فروش سلاح به این رژیم کرده‌اند. می‌بینیم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو می‌خواهد که فورا جنگ را متوقف کند؛ زیرا او (بایدن) هم به شدت در سطح افکار عمومی جهان تحت فشار قرار دارد و در سطح بین‌المللی آسیب دیده است.

 

دبیر کل حزب‌الله گفت که آمریکا به خاطر حمایت بی حد از هم پیمان خود اسرائیل، در وضعیت نگرانی و شرمساری قرار دارد؛ زیرا بعد از گذشت 6 ماه از جنگ علیه غزه، هیچ یک از اهداف مورد نظر آمریکا و اسرائیل  محقق نشد و اکنون هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است.

 

عملیات‌های مقاومت علیه اسرائیل در مرز با لبنان متوقف نمی‌شود

سید نصرالله درباره تهدیدات سران صهیونیست برای حمله به لبنان هم اظهار داشت که تهدید به آغاز جنگ گسترده علیه لبنان هرگز موجب توقف جبهه جنوب لبنان در برابر دشمن نخواهد شد و هیچ یک از فشارها موضع ما در جبهه لبنان برای حمایت از غزه را تغییر نخواهد داد. عملیات‌های مقاومت در جبهه جنوب لبنان ضد دشمن ادامه دارد و جبهه ما مرتبط با غزه است. 

 

وی همچنین به حمایت قاطع و شرافتمندانه یمنی‌ها از مردم و مقاومت فلسطین اشاره و تاکید کرد که برادران ما در یمن توانستند بسیاری از کشتی‌های دشمن را متوقف کنند و هیچ یک از تحریکات و تهدیدات آمریکا و انگلیس و جامعه بین‌المللی هم نتوانست جبهه یمن و دیگر جبهه‌های حامی غزه را متوقف سازد.

 

رژیم صهیونیستی در برابر چالش‌های متعدد پس از جنگ قرار دارد

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به مرحله بعد از جنگ غزه اشاره و اعلام کرد زمانی که جنگ متوقف شود، رژیم صهیونیستی در برابر چالش‌های متعدد از جمله محاکمه ها و اتهامات و استعفاها قرار خواهد گرفت. زمانی که جنگ متوقف شود این به خودیِ خود به معنای پیروزی مقاومت و شکست اسرائیل است و همانطور که امام خامنه‌ای از روزهای اول فرمودند: اسرائیل شکست خواهد خورد و غزه پیروز خواهد شد.

 

محور مقاومت  پیروزی بزرگی کسب خواهد کرد

سید نصرالله تاکید کرد که ما در جبهه‌های مقاومت با چشم‌انداز روشن پیروزی می‌جنگیم و با وجود همه رنج‌هایی که متحمل می‌شویم و فداکاری‌هایی که می‌کنیم، این چشم‌انداز برای ما روشن است. این بسیار مهم است که ادامه دهیم و استوار باشیم و با امیدی بزرگ و روشن به این که نتیجه نبرد، پیروزی ما خواهد بود، در میدان بمانیم. محور مقاومت  پیروزی بزرگی کسب خواهد کرد.

 

سید نصرالله گفت که صهیونیست‌ها در آماده باش هستند و همه نیروهای ذخیره خود را فراخوانده‌اند و اکنون باید ایران تصمیم بگیرد که پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها را چه زمانی خواهد داد. البته زمان مهم نیست و این بخشی از نبرد ما می‌باشد اما به هرحال هیچ شکی در اصل مسئله وجود ندارد. ما زمان پاسخ ایران به جنایت رژیم اشغالگر را نمی‌دانیم اما همه ایرانی‌ها درباره لزوم دادن این پاسخ اتفاق نظر دارند.

 

برای هرسناریوی آماده‌ایم

این رهبر مقاومت با تاکید بر اینکه مقاومت برای هر احتمال و سناریویی آمادگی دارد اظهار داشت که همه باید هوشیار و محتاط باشند و امور خود را تنظیم کنند و همگی باید برای احتمالات آماده باشیم و حماقتی که نتانیاهو در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام داد، منجر به باز شدن بابی برای فیصله این نبرد می‌شود.

 

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد که رزمندگان ما در مرزها و خط مقدم مستقر هستند و برکات دستاوردهای ما در پیروزی‌های امنیتی، زمینی، دریایی و حاکمیتی بر زندگی ملت لبنان منعکس می‌شوند. لازم است که به همه دوستان و دشمنان و کسانی که بیهوده درحال تحریک علیه مقاومت هستند، بگوییم مقاومت در لبنان از هیچ جنگی هراس ندارد.

 

مقاومت از 6 ماه قبل تاکنون  نبرد را با یک چشم‌انداز روشن و راهبردی مدیریت کرده‌ است و امروز هم برای هر جنگی که دشمن قصد آغاز آن را داشته باشد آماده است.

 

وی اظهار داشت که اگر دشمن به دنبال جنگ است به آن می‌گوییم که بفرمایید خوش آمدید. صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که جنگ با لبنان چه معنا و عواقبی برایشان دارد. نبردی که ما امروز در آن هستیم، نبردی است که فداکاری‌های زیادی در آن انجام دادیم و هرگز در ورود به آن تردید نکردیم و این نبرد را ادامه خواهیم داد و این عهدی است که امروز در روز قدس می‌بندیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.